Thursday, August 11, 2011

(curang) Tak yakin kekasih masih dara



 
SAYA ada teman wanita yang jauh lebih muda daripada saya. Usia perkenalan kami melangkaui dua tahun dan kami sering bergaduh kerana masalah kecil. Masalahnya, ketika satu pertengkaran besar, dia membuat pengakuan yang mengejutkan saya.
Dia mengaku pernah melakukan hubungan seks bersama lelaki berstatus suami orang di hotel. Namun sebaik kami berdamai, dia menyatakan dirinya masih dara dan hanya mereka cerita melakukan hubungan dengan suami orang untuk menyakitkan hati saya.

Sekarang saya serba salah sama ada mahu percaya dia benar-benar tidak menjalin hubungan dengan lelaki terbabit atau sebaliknya. Saya benar-benar keliru.
RAHMAT
Mersing, Johor
Terlebih dulu, adik perlu pastikan yang mana menjadi keutamaan dalam hubungan adik. Adakah adik mahu meneruskan hubungan jika dia jujur atau tidak mahu meneruskan jika pengakuannya benar? Jika adik mahu pengakuan jelas dan berasa hal itu penting terhadap hubungan cinta, lebih baik berterus terang dengannya.

Jangan pendamkan kerana ia akan menimbulkan perasaan ragu terhadap pasangan adik. Kelak Dang Setia bimbang keraguan adik menjadi nanah dalam hubungan itu.

Nyatakan kepada teman wanita bahawa adik mahu pengakuan jujur supaya hubungan adik bukan berlandaskan pembohongan.

Kejujuran dan percaya satu sama lain antara nilai penting menentukan hubungan itu berjaya atau tidak. Diharap ini boleh membantu adik menentukan sama ada dia sesuai atau tidak buat diri adik.


Nasihat teman wanita supaya jangan bergurau mengenai hal serius kerana itu merosakkan hubungan adik dan dirinya.

Ibarat pepatah Melayu ‘sebab mulut badan binasa’ memberi maksud kerana kelancangan mulut membawa kepada kebinasaan diri sendiri.Semarak hubungan dengan komunikasi lebih sihat berbanding pertengkaran untuk selesaikan isu dalam percintaan

No comments:

Post a Comment